Monday 4 March 2013

မင္းခိုင္ျမဲ ၏ ‘စိတ္ဓာတ္ကို ၾကက္ေျခခတ္ျခင္း’ ကဗ်ာအား ခ်ဥ္းကပ္ျခင္း


ကဗ်ာဆိုတာအာဏာရွင္မဆန္ပါဘူးတဲ့ သူငယ္ခ်င္းကဗ်ာဆရာတစ္ေယာက္ကေျပာဖူးတယ္။ဒါေပမယ့္ ဒီကဗ်ာမွာေတာ့ လူငယ္ေတြရဲ႕စိတ္ဓာတ္ကို အာဏာရွင္ဆန္ဆန္ ၾကက္ေျခခတ္ခံခဲ့ရတာေတြကို ခံျပင္းတဲ့စိတ္နဲ႔ ကဗ်ာဆရာကပံုေဖာ္ေပးထားခဲ့ပါတယ္။ကဗ်ာဆိုတဲ့ေဘာင္ေလးထဲကေန အခုလို လြတ္

လပ္စြာ တုံ႔ျပန္ခြင့္ရိွတယ္၊ေျပာဆိုခြင့္ရိွတယ္ဆိုတာ ကဗ်ာဆရာေပးခ်င္တဲ့ မက္ေဆ့ရွ္(message)လို႔ျမင္မိပါတယ္။ဒါဟာ ကဗ်ာကို ခ်ဥ္းကပ္ျခင္းသာလွ်င္ျဖစ္ပါတယ္။ေကာင္းသည္၊ဆိုးသည္ ေဝဖန္ျခင္းမဟုတ္ေၾကာင္းကိုေတာ့ သိေစခ်င္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။

 

   ကဗ်ာကိုခ်ဥ္းကပ္ျခင္းျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ကဗ်ာဆရာရဲ႕စိတ္ခံစားခ်က္ မ်ားကိုလည္းခ်ဥ္းကပ္မိလ်က္

သား ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေနမွာပါ။ကၽြန္ေတာ့အေနနဲ႔ ကဗ်ာကို အေသးစိတ္ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ အဓိပၸာယ္လိုက္

ေကာက္ေနျခင္းမဟုတ္သည့္အတြက္ ကဗ်ာဖတ္သူရဲ႕ကိုယ္ခံအားကလည္းအထိုက္အေလ်ာက္

ေတာ့အေရးပါေနမွာပါ။

    ဒီကဗ်ာမွာ ကဗ်ာဆရာဟာ ကဗ်ာကို လိုင္းအမာေတြနဲ႔တည္ေဆာက္ထားတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။

ေခတ္အေပၚ သူေျပာခ်င္ေနတဲ့အခ်က္ေတြကို အေမးဝါက်ေတြနဲ႔ ေျပာထားတာေတြ႔ရပါတယ္။ကဗ်ာကို

လိုင္းအမာေတြနဲ႔တည္ေဆာက္ထားတယ္ဆိုေပမယ့္ Hypotheses(အႏုမာနအယူအဆ/အဆိုၾကမ္း)လို႔ေျပာလို႔ရမယ့္

ခုန္လို႔မရတဲ့ လိုင္းအေသေတြနဲ႔တည္ေဆာက္ထားသည္ကိုလည္းေတြ႔ရပါတယ္။ဒီေနရာမွာ တစ္ခုေျပာခ်င္တာက(ကၽြန္ေတာ့္အျမင္ပါ)လိုင္းအေသအားျပဳေရးတဲ့ကဗ်ာေတြနဲ႔ လိုင္းအရွင္အားျပဳေရးတဲ့ကဗ်ာေတြရဲ႕ ကြာဟမႈကိုပါ။လိုင္းအရွင္

အားျပဳထားတဲ့ကဗ်ာေတြမွာ ဘာသာစကားအလုပ္လုပ္ပံု ဘယ္လိုမ်ိဳးအလုပ္လုပ္ေနသလဲ အဲဒီဘာသာစကားကေန အဓိပၸာယ္ေတြဖြာထြက္လာမႈ စတဲ့ ဘာသာစကားကိုအရမ္းအားျပဳေနရတဲ့အတြက္ ကဗ်ာရဲ႕ဆိုလိုရင္းေတြေဝဝါးလာပါတယ္။တနည္းအားျဖင့္ ဗဟိုခ်က္

ေတြပါမဲ့လာခဲ့ပါတယ္။လိုင္းအေသနဲ႔ကဗ်ာေတြမွာေတာ့ ဆိုလိုရင္းကို ထိထိမိမိေလး ျပသြားႏိုင္တာေတြ႔ရပါ့

မယ္။ကဲ ကဗ်ာေလးကိုစျပီး ခံစားၾကည့္ရေအာင္ဗ်ာ…….

         (ေနထြက္ျပီး ေန၀င္သြားတဲ့ ျမစ္ကမ္းေဘးမွာ ငါ့ကုိယ္ငါခ်ရပ္လုိက္တယ္။)

    ကဗ်ာဆရာဟာ ျမစ္ကမ္းေဘးတစ္ခုမွာ ရပ္ေနတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းကို နိမိတ္ပံုပါးပါးေလးနဲ႔ ကဗ်ာကို

လွလွေလးအင္ထရိုဝင္လိုက္ပါတယ္။ကဗ်ာဆရာဟာ ျမစ္ကမ္းေဘးမွာ ရပ္ေနပါျပီ။ ဒါဟာ သူေျပာခ်င္တာေတြကိုဆက္ေျပာဖို႔ ျမစ္ကမ္းနံေဘးေနာက္ခံနဲ႔ ကဗ်ာဆန္ဆန္ ဆက္တင္ခ်လိုက္တာလို႔ ဆိုႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ကဗ်ာဆရာဟာသူေျပာခ်င္ေနတာေတြ၊

ေခတ္အေပၚမေက်နပ္ခ်က္ေတြ၊ခံျပင္းေနတာေတြကို အေမးဝါက်ေတြနဲ႔စေျပာပါေတာ့တယ္။

            (ဒီေန႕နဲ႕မနက္ျဖန္မွာ ကုိယ္တုိင္စာတတ္ျပီး ဘာလုိ႕စာမတတ္မွဳျဖစ္ေနတာလဲ။  

              ကုိယ္တုိင္သိမ္ေမြ႕သလုိလုိနဲ႕ဘာလုိ႕ရုိင္းစိုင္းသြားတာလဲ။)

အဲဒီလိုင္းႏွစ္လိုင္းဟာရိုးရိုးရွင္းရွင္းေလးေတြပါ။ကဗ်ာဖတ္သူအေနနဲ႔လည္း

အမ်ားၾကီးကိုျဖန္႔ေတြးျပစ္လိုက္လို႔ရပါတယ္။အေမးဝါက်ဆန္ဆန္နဲ႔ ေခတ္ရဲ႕အေနအထားကိုေတြးခိုင္းလိုက္တာလို႔ထင္ပါတယ္။တဖက္ကၾကည့္

မယ္ဆိုရင္လည္း ဒါဟာကဗ်ာဆရာရဲ႕ ေခတ္အေပၚမေက်နပ္တဲ့ ေလသံေတြပါပဲ။

    ( ေဟာ.....

      တတိယႏုိင္ငံေရးသမားတဲ႕ ခပ္ရုိင္းရုိင္းႏွဳတ္ဆက္လုိက္တယ္။

      မဂၤလာပါလူၾကီးမင္းခင္ဗ်ာ...)

‘ေဟာ….’ဆိုတဲ့ေအာက္က ပထမလိုင္းမွာ ခပ္ရိုင္းရိုင္းႏႈတ္ဆက္လိုက္တယ္လို႔ဆိုထားေပမယ့္ ဒုတိယ

လိုင္းမွာေတာ့ ‘မဂၤလာပါ လူၾကီးမင္းခင္ဗ်ာ’ ဆိုတဲ့ ယဥ္ေက်းတဲ့စကားကိုဆန္႔က်င္ဘက္ လိုင္းနဲ႔ တြဲသံုးသြား

ပါတယ္။ဒါဟာကဗ်ာသမားေတြမွာရိွေနတက္တဲ့ ရြဲ႕တက္တဲ့ စိတ္အေျခအေနကို ျပသြားတာပါ။ႏိုင္ငံေရးသမားေတြကို တကယ္ေရာႏိုင္ငံေရးသမားစစ္ၾကရဲ႕လားလို႔ခပ္ေထ့ေထ့ေမးခြန္းေတြထုတ္ျပီး ကဗ်ာဖတ္သူေတြကိုပါ ဒါေတြဟာ တကယ္လိုအပ္ပါသလားလို႔ရိုးရွင္းထိမိတဲ့ ဝါက်လိုင္းေတြနဲ႔အသိေပးသြားခဲ့ပါတယ္။  

                  (ကုိယ္ထူကုိယ္ထအိပ္မက္ေတြကုိ အာေခါင္ျခစ္ေအာ္ဖူးပါသလား။       

                    ပညာတတ္ဆန္ဆန္လာဘ္စားမွဳကုိ ခြဲျခားတတ္ျပီလားး။

                    အျမင္မတူတာနဲ႕ေတြ႕ရင္ အတၳဳပၸတၱိစ/ဆုံး လုံးေစ့ပတ္ေစ့ေလ့လာဖူးျပီလား။

                    မာတင္လူသာကင္း ရဲ့ စာတုိေပစေတြ ဖတ္ဖူးျပီလားးး။

                   ကုိယ္ေသတဲ့အခါ ကုိယ့္သမုိင္းေကာင္းဖုိ႕ဆုိးဖုိ႕ ေမွ်ာ္ၾကည့္ဖူးပါသလား။

                   ႏုိင္ငံေရးေမးခြန္းအခ်ဳိ႕ကုိ ဆုိလုိရင္းခြဲျခားတတ္ျပီလား။

                   စစ္ပြဲၾကားက အားငယ္မွဳေတြရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကုိ ေလ့လာဖူးျပီလား.....။)

                  (ေဖာ္ညႊန္းျပီး ဆက္မေျပာေတာ့ဘူး။)

     ႏိုင္ငံေရးသမားလို႔ဆိုသူေတြနဲ႔ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ေတြအတြက္ေရာ ဒီလိုအသိေတြ၊အျမင္ေတြ တကယ္လိုအပ္ပါသလား၊မလိုအပ္ဖူးလား

ဆိုတာကိုေတာ့ ကဗ်ာဆရာက (ေဖာ္ညႊန္းျပီး ဆက္မေျပာေတာ့ဘူး။)တဲ့။ကဗ်ာဖတ္သူကိုလည္း အခုလိုအဖြင့္လိုင္းေလးနဲ႔ ထြက္ေပါက္ျပန္ေပးထားပါတယ္။

   ကဗ်ာတစ္ပုဒ္မွာ ထြက္ေပါက္ေလးေပးျပီဆိုရင္ အဲဒီရဲ႕ေနာက္မွာ အဲဒီကဗ်ာရဲ႕ အသက္ဓာတ္ျဖစ္တဲ့

အခ်င္းအရာေတြဟာ ကပ္ပါလာတက္ပါတယ္။

       (မ်ဳးိဆက္တစ္ခုကို ယုံၾကည္ရင္ မ်ဳိးဆက္တစ္ခုလိုယဥ္ေက်းဖုိ႕လုိလိမ္႕မယ္။

        အခ်ိန္ကာလကုိ ျခဳံငုံျပီး ခုိင္မာမွဳကုိ ေမြးထုတ္မေပးႏုိင္တဲ့အထဲမွာ

       ငါ့ကုိလူအျဖစ္ထုဆစ္ထားတဲ႕ ႏုိင္ငံလည္းပါတယ္လုိ႕ ငါေျပာတယ္။)

ဒါဟာ ကဗ်ာဆရာက ကဗ်ာဆိုတဲ့ေဘာင္ထဲကေန ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ ဆံုးရံႈးခဲ့ရ၊ခံစားခဲ့ရ၊နာက်ည္းခံျပင္းခဲ့ရ

တဲ့အခြင့္အေရးေတြကို ကဗ်ာရဲ႕လြတ္လပ္တဲ့စည္းထဲကေန သတိေပး ေတာင္းဆိုလိုက္တာပါ။ဒီကဗ်ာရဲ႕ အသက္အဝင္ဆံုးလိုင္းေတြပါပဲ။ဒီေနရာေလးကို သံုးေခါက္ေလာက္ေတာ့ ဖတ္ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။

    အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ ကဗ်ာဆရာဟာ သူအပါအဝင္ ေခတ္ၾကီးရဲ႕က်ဆင္းေနတဲ့ ခုခံအားေတြကို အက်လိုင္းေတြနဲ႔ ဆက္ျပီးပံုေဖာ္ပါတယ္။ဒါကလည္း Ending ကိုသြားဖို႔၊ကဗ်ာကို အဆံုးသတ္ဖို႔ ျဖည္ခ်လိုက္

ေဖ်ာ့ခ်ေပးလိုက္တာလို႔ျမင္ပါတယ္။

(ေခတ္ဆုိတာၾကီးကုိၾကည့္ျပီး ေမတၱာတရားေတြလဲ ေမွးမွိန္ကုန္ျပီ။

အေရာင္ေတြထဲက ေမးခြန္းအခ်ဳိ႕ကုိ အႏုပညာအျဖစ္ မဖန္တီးႏုိင္ေသးဘူး။

21ရာစုနာရီသံဟာ ႏုိက္ကလပ္ကေတးသံကုိစည္းခ်က္လုိက္ေနတယ္။

ေက်ာ္ၾကားမွဳကို မ၀တ္ဆင္ဖုိ႕ ကမၻာၾကီးက ငါ႕ကုိအမဲလုိက္ေနျပီ။)

    ကဗ်ာဆရာဟာ ေနာက္ဆံုးမွာ အေမးဝါက်ေတြကို မသံုးေတာ့ပါဘူး။သူအလိုမက်တဲ့ေခတ္ဆိုတာၾကီးကို ေမွာ္သားကပ္ေနတဲ့ အထက္ကလိုင္းေလးခုနဲ႔ ကဗ်ာဓာတ္မိမိရရကိုျပသြားခဲ့ပါတယ္။ကိုယ့္စိတ္ဓာတ္ကိုယ္ ျပဳျပင္ဖို႔ကိုေတာင္အခြင့္အေရး မေပးခ်င္တဲ့ လူေတြ ကို တနည္းအားျဖင့္ အာဏာရွင္ဆန္မႈေတြကို

(ဒီလုိနဲ႕ ကုိယ့္စိတ္ဓါတ္ကုိယ္ ငုံ႕အေသြးမွာ အားလုံးကငါ့ကုိၾကက္ေျခခတ္ျပစ္လုိက္တယ္။)ဆိုျပီး မခ်ိတင္ကဲေလသံ မ်ိဳးနဲ႔ ကဗ်ာကို အဆံုးသတ္သြားခဲ့ပါတယ္။

            

    ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕စိတ္/ႏွလံုးသားမွာ လာထိရွတဲ့ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကိုဖတ္ျပီးတဲ့အခါတိုင္းမွာ

ကၽြန္ေတာ့္မ်က္စိကို မိွတ္လိုက္ပါတယ္။ျပီးရင္ေတာ့ အဲဒီကဗ်ာဆရာရဲ႕စိတ္/ႏွလံုးသားဆီ ေရာက္ေအာင္အေတြးေတြနဲ႔ကူးခတ္ေတာ့တာပါပဲ။အဲဒီအတြက္လည္း ကဗ်ာဆရာဟာ ေနထြက္ျပီး ေနဝင္

သြားတဲ့ ျမစ္ကမ္းေဘးမွာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ရပ္ေစာင့္ေနဦးမွာပါလို႔ ယံုၾကည္ေနမိတယ္။      

 

မွတ္ခ်က္။         ။ကၽြန္ေတာ့္၏ ခံစားမႈသက္သက္သာျဖစ္ပါေၾကာင္း။ေကာင္းေကာင္းဆိုးဆိုး

                      ကၽြန္ေတာ္၏တာဝန္သာျဖစ္ပါသည္။

                                                                                                       ေလးစားစြာျဖင့္…..

                                                                                                             ရဲရင့္လမင္း

                                                                                                            (၁၅၊၀၂၊၂၀၁၃)

No comments:

Post a Comment